본문 바로가기

봉구누나의 일상/Magic Tree House 번역연습

매직트리하우스 1권 6-5

#1

Dinosaurs Before Dark(Mary Pope Osborne)

 

6. Dinosaur Valley

 6-5

She seemed afraid of something.

그녀는 무언가를 두려워하는 것 보였다.

Jack put the book down on top of his pack.

잭은 가방 위에 책을 내려 놓았다.

He hurried up to Annie.

그는 서둘러 애니에게 갔다.

"I wonder why she ran away," said An-nie.

"나는 그녀가 왜 멀리 도망쳤는지 궁금하다," 애니가 말했다.

"We were starting to be friends."

"우리는 친구가 되기 시작했다."

Jack looked around.

잭은 주변을 둘러봤다.

What he saw in the distance almost made him throw up.

멀리서 본것이 그를 거의 토하게했다.

An enormous ugly monster was coming across the plain.

거대한 못생긴 몬스터는 평지를 가로질러 다가오고 있었다.

He was walking on two big legs.

그는 두개의 큰 다리로 걸어가고 있었다.

And swinging a long, thick tail.

그리고 길고 두꺼운 꼬리를 휘두르며

And dangling two tiny arms.

그리고 두개의 마른 팔을 매달고

He had a huge head.

그는 거대한 머리를 가지고 있었다.

And his jaws were wide open.

그리고 그의 턱은 활짝 열려있었다.

Even from far away Jack could see his long, gleaming teeth.

멀리에서도 잭은 그의 길고 빛나는 치아를 볼수 있었다.

"Tyrannosaurus rex!" whispered Jack.

"티라노사우로스 렉스!" 잭은 소리쳤다.

 

 

 * enormous : 막대한, 거대한

   plain : 분명한, 틀림없는, 평지

   dangling : 매달리다, 달랑걸리다

   gleaming : 빛나는, 어슴푸레 빛나는